miércoles, 22 de diciembre de 2010

INSTRUMENTS D'AVALUACIÓ A L'ESO


Seguint els acords dels claustre i del departament d’anys passats, les eines d’avaluació i els percentatges aproximats de cadascuna d’elles és el següents:
Continguts            Aproximadament 70%
Procediments       Aproximadament 20%
Actitud                 Aproximadament 10%

Considerem que cada classe presenta unes característiques pròpies, per la qual cosa existirà certa flexibilitat per part de la professora per modificar aquestos percentatges tenint en compte, per exemple, la necessitat de modificar certes conductes o motivar a l’alumnat mitjançant valoracions més importants dels procediments o l'actitud. En qualsevol cas, si es donés algun cas on els percentatges foren radicalment diferents, es reflectiria al llibre d’actes del departament. Aquesta flexibilitat és necessària, per exemple, amb els alumnes amb ACIS i ACNS. En aquestos casos, la professora encarregada de fer les adaptacions considerarà individualment la ponderació més adient. 


La nota final de curs serà el resultat de multiplicar la nota de la primera avaluació per un, de la segona per dos i de la tercera per tres i, després de sumar les tres xifres, es dividirà entre sis. D'aquesta forma s'implementen els conceptes d'avaluació continua i sumativa amb la valoració de la progressió de l'alumnat.
[(1ª x 1) + (2ª x 2) + (3ª x 3) ] / 6 = Nota final
 

Així mateix, el departament ha fixat uns mínims que els alumnes han de assolir per tal de arribar a aprovar la matèria:
- Conceptes: una valoració igual o superior a 3.
- Procediments: lliurar els treballs demanats amb puntualitat.
- Actitud: Respecte als membres i materials de la comunitat educativa.
- Superar la prova dels verbs irregulars

- També es tindrà en compte els protocols i definicions de la condició d'abandonament d'assignatura desenvolupada per la COCOPE del centre i aprovada pel claustre el curs 2008-2009.

A continuació apareix una serie d'instruments que es podran tindre en compte al realitzar l'avaluació: 
- Proves orals i escrites, parcials o globals  sobre els continguts estudiats.
- Controls de lectura sobre els llibres proposats.
- Llibreta d’assignatura.
- Elaboració del vocabulari.
- Deures: qualitat i quantitat. 
- Treballs, redaccions i projectes: qualitat i quantitat.
- Llibre d’exercicis. 
- Assistència i puntualitat.
- Anotacions al llibre de notes i observacions de la professora sobre:
          - Treball a classe, participació activa
          - Actitud de respecte, tolerant, solidària i de cooperació amb la professora i els companys.
          - Actitud positiva cap a l’assignatura.
- Progressió durant el curs: evolució en les seues notes.
etc.

 


No hay comentarios:

Publicar un comentario