domingo, 19 de diciembre de 2010

CRITERIS D'AVALUACIÓ MÍNIMS ESO

1 ESO
1. Identificar i comprendre la idea general i les informacions específiques més rellevants de textos orals senzills emesos cara a cara o per mitjans audiovisuals sobre assumptes quotidians, si es parla lentament i amb claredat.
2. Comunicar-se oralment participant en conversacions i en simulacions sobre temes coneguts o treballats prèviament, utilitzant les estratègies comunicatives adequades per a facilitar la continuïtat de la comunicació i produint un discurs comprensible i eficaç.
3. Reconéixer la idea general i extraure informació específica de textos escrits adequats a l’edat, amb suport d’elements textuals i no textuals, sobre temes variats i altres relacionats amb algunes matèries del currículum.
4. Redactar textos breus i senzills sobre temes quotidians en diferents suports utilitzant les estructures, les funcions i el lèxic adequats, així com alguns elements bàsics de cohesió, a partir de models, i respectant les regles elementals d’ortografia i de puntuació.
5. Utilitzar el coneixement d’alguns aspectes formals del codi de la llengua estrangera (morfologia, sintaxi i fonologia), en diferents contextos de comunicació i en diverses funcions: com a instrument d’autoaprenentatge i d’autocorrecció de les produccions pròpies; com a factor de comprensió de les produccions alienes o per a la seua utilització correcta en les tasques d’expressió oral i escrita.
6. Identificar, utilitzar estratègies bàsiques d’aprenentatge i induir regles de funcionament de la llengua estrangera a partir de l’observació de regularitats i de l’aplicació de processos que, segons els casos, poden ser inductius o deductius.
7. Usar de forma guiada les tecnologies de la informació i la comunicació per a buscar i seleccionar informació, produir missatges a partir de models i per a establir relacions personals i mostrar interés pel seu ús.
8. Identificar i mostrar interés per alguns elements culturals o geogràfics propis dels països i cultures on es parla la llengua estrangera que es presenten de forma explícita en els textos amb què es treballa.

2 ESO

1. Comprendre la idea general i informacions específiques de textos orals emesos per un interlocutor, o procedents de distints mitjans de comunicació, sobre temes coneguts.
2. Participar amb progressiva autonomia en interaccions comunicatives breus relatives a les experiències personals, plans i projectes, utilitzant estructures senzilles, les expressions més usuals de relació social, i una pronunciació adequada per a aconseguir la comunicació.
3. Comprendre la informació general i l’específica de diferents textos escrits, adaptats i autèntics, d’extensió variada, i adequats a l’edat, i demostrar la comprensió a través d’una activitat específica.
4. Redactar de forma guiada textos diversos en diferents suports, amb un nivell de correcció acceptable, utilitzant per a això estructures, connectors senzills i lèxic adequats, cuidant els aspectes formals i respectant les regles elementals d’ortografia i de puntuació.
5. Utilitzar els coneixements adquirits sobre el sistema lingüístic de l’anglés, en diferents contextos de comunicació, com a instrument d’autoaprenentatge i d’autocorrecció de les produccions pròpies orals i escrites i per a comprendre les alienes.
6. Identificar, utilitzar i explicar oralment algunes estratègies bàsiques utilitzades per a progressar en l’aprenentatge.
7. Usar de forma guiada les tecnologies de la informació i la comunicació per a buscar i seleccionar informació, produir textos a partir de models i per a establir relacions personals i mostrar interés pel seu ús.
8. Identificar i mostrar interés per alguns aspectes socials, culturals, històrics, geogràfics o literaris propis dels països on es parla l’anglés. Utilitzar el coneixement dels aspectes socioculturals que transmet l’anglés com a element de contrast amb els propis.

3 ESO
1. Comprendre i extraure la informació general i específica, la idea principal i alguns detalls rellevants de textos orals sobre temes concrets i coneguts, i de missatges senzills emesos amb claredat per mitjans audiovisuals.
2. Participar en interaccions comunicatives relatives a situacions habituals o d’interés personal i amb diversos fins comunicatius, utilitzant les convencions pròpies de la conversació i les estratègies necessàries per a resoldre les dificultats durant la interacció.
3. Comprendre i extraure de manera autònoma la informació general i totes les dades rellevants de textos escrits autèntics i adaptats, d’extensió variada diferenciant fets i opinions i identificant, si és el cas, la intenció comunicativa de l’autora o autor.
4. Redactar de forma guiada textos diversos en diferents suports, cuidant el lèxic, les estructures, i els elements de cohesió i coherència necessaris per a marcar la relació entre idees i fer-los comprensibles al lector.
5. Utilitzar de forma conscient en contextos de comunicació variats, els coneixements adquirits sobre el sistema lingüístic de la llengua estrangera com a instrument d’autocorrecció i d’autoavaluació de les produccions pròpies, orals i escrites, i per a comprendre les alienes.
6. Identificar i utilitzar conscientment diferents estratègies per a progressar en l’aprenentatge.
7. Usar les tecnologies de la informació i la comunicació de manera progressivament autònoma per a buscar i seleccionar informació, produir textos a partir de models, enviar i rebre missatges de correu electrònic, i per a establir relacions personals orals i escrites, mostrant interés pel seu ús.
8. Identificar els aspectes culturals més rellevants dels països on es parla la llengua estrangera, assenyalar les característiques més significatives dels costums, normes, actituds i valors de la societat la llengua de les quals s’estudia, i mostrar una valoració positiva de patrons culturals diferents dels propis.

4 ESO
1. Comprendre la informació general i específica, la idea principal i els detalls més rellevants de textos orals emesos en situacions de comunicació interpersonal o pels mitjans audiovisuals, sobre temes que no exigisquen coneixements especialitzats.
2. Participar en interaccions comunicatives diverses, utilitzant estratègies adequades per a iniciar, mantindre i acabar la comunicació, i produir un discurs comprensible i adaptat a les característiques de la situació i a la intenció comunicativa.
3. Comprendre i extraure de manera autònoma la informació general i específica de diversos textos escrits autèntics i adaptats, i d’extensió variada, discriminant fets i opinions, i identificant, si és el cas, la intenció comunicativa de l’autora o autor.
4. Redactar amb autonomia textos diversos, cuidant el lèxic, les estructures i els elements necessaris de cohesió i coherència per a marcar la relació entre idees i fer-los comprensibles al lector.
5. Utilitzar de manera conscient i autònoma els coneixements adquirits sobre el sistema lingüístic de l’anglés en diferents contextos de comunicació, com a instrument d’autocorrecció i d’autoavaluació de les produccions pròpies orals i escrites i per a comprendre les alienes.
6. Identificar i utilitzar de manera autònoma diferents estratègies utilitzades per a progressar en l’aprenentatge.
7. Usar les tecnologies de la informació i la comunicació de manera autònoma per a buscar i seleccionar informació, produir textos a partir de models, enviar i rebre missatges de correu electrònic i per a establir relacions personals orals i escrites, mostrant interés pel seu ús.
8. Identificar i descriure els aspectes culturals més rellevants dels països on es parla l’anglés, i establir algunes relacions entre les característiques més significatives dels costums, usos, actituds i valors de la societat angloparlant i la pròpia i mostrar respecte cap a estos, valorant críticament la pròpia cultura


No hay comentarios:

Publicar un comentario